(゜ロ゜)


the moment when you wanna cry for no absolute reason
the moment when you are in need .
the moment when everything seems so rough and hurt at the most of the time
the moment when you wish to cry a lot just to release everything through your tears . but sadly you can't
the time when you want to fix everything to be alright , but you are incapable to do so .
the time when the whole world ignored you
and let you to be alone with a stormy sadness
be happy . be grateful
at most of our hardtime , we manage to cope with it
Allah is there . and always be there .
tho you dont have a shoulder to cry on , but literally , you still have a ground to sujood and tell everything to Allah .
be grateful and escape !
----- the@f0d2b

bertenang

sedih di dunia ni tak lama nak dibandingkan dengan sedih di sana .
Dunia ni tak lama , begitu juga isi di dalamnya . Hei ? sudahlah , jangan bersedih . Allah itu tak zalim ,

sekali kau sabar , sejuta kali kebaikan kau dapat . Ada orang , sanggup bersedih seumur hidup , sebab kesedihannya mampu jadi 'pagar' . Pagar supaya dia tak terlepas dan terlalai lagi .

Selalunya bila sedih , kita akan lebih kerap ingat Allah , kita rasa satu satunya tempat pergantungan hanyalah Allah .

Sebabnya , dalam hidup ni , kalau selalu kita berjimba gembira , bila lagi kita nak rasa nikmat sedih tu sendiri kan ? Bila lagi nak rasa nikmat menangis dalam sujud yang mana cuma kita dan Allah saja tahu .


Allahumma sholli 'ala Muhammad wa 'ala alihi Muhammad .


Hei ? kau okey ? terus kuat tau .

Terus hidup sebagai seorang pejuang . Pejuang syurga . Peh . Tapi betul la . Aku sangat maksudkan .

Sabarlah , sabar lagi sikit , dunia ni tak lama , dunia tak lama . Ujian dunia juga sementara . Umat Rasulullah saw kena kuat tau , kuat macam Baginda . Gigih macam Baginda . Lembut hati tanpa dendam macam baginda , penyayang dan pencinta macam Baginda jugak tau .


InsyaAllah , tak sempat jumpa Baginda di dunia , kita jumpa di sana . sama sama . Best jer dapat reunite sama sama dekat syurga .


"La-ila-ha-illa-anta-subhanaka-inni-kuntu-minaz-zholimin"





Comments

  1. tahniah, krna masuk akhbar BH ruangan BLOGGER REMAJA sisipan BH Skor

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Lyubov.

peluang

8June