LAST BEFORE .



Post terakhir untuk cuti yang paling paling panjang , lepasni . InsyaALLAH , mula langkah baru , tempat baru , semoga kita kekal baru . iman kekal berkilat .

Post terakhir . Mungkin ’ terakhir ‘ sebab lepasni mungkin sibuk . Mungkin jelah . Banyaknya mungkin  haha . Untuk hari hari terakhir ni , adalah baik untuk guwa , kita , awak kamu sekalian buat self reflection 

Dah lama cuti kan ?

Sebelum cuti haritu , plan macam ribut , nak buat itu ini , nak cuba publish buku . Ops ! publish lah sangat~ . Takpa , insyaAllah nanti .

Yang pastinya macam macam yang kita planned , tetapi pada akhirnya , adakah semuanya terlaksana ? Tanya diri .

Perancangan antara kita dengan kita . gagal ? tak apa . Cari jalan lain ,

Perancangan kita dengan Allah ?

Mohon jangan dilupakan segala perjanjian yang diikat sejak azali .Perjanjian untuk menjadi seorang kita . Perjanjian untuk hidup sebagai hamba . Hamba tuhan bukan hamba dosa yang sedap dibuat sekali pasti nak lagi .Syahadah yang dah terucap sebelum kita lahir . Maka itulah satu perjanjian .

Eh , macam lari topik dah . maaf .

Jadi , maafkan segala salah silap , kita bersaudara kan ? mohon saling tembakkan doa antara satu sama lain .

Untuk #akhwatpederem ,

Kalian , tahniah sebab dapat teruskan DnT ( dakwah dan tarbiyah ) dekat IPT ikhwah akhwat . Dah dapat peluang nak bersama akhwat , jangan sia siakan . Doakan guwa di sini . Moga moga ada sumber sokongan dan kekuatan seperti kalian . Bukan senang nak gerak sendirian . Tambahan pulak , guwa kena berjauhan dari mak abah . Berjauhan dari kalian . Fiuh ! lap peluh betul .

Tapi takpa kot , sahabat pun ada cakap , kat mana mana pun ada tarbiyah , antara nak dengan tak nak jer cari . InsyaAllah , selagi ada kemahuan , selagi tu Allah beri  , Ana harap ada rezeki untuk ana , rezeki nak berbulatan hyper-gembira buat kali kedua . Ana haraplah . InsyaAllah selagi kita hidup , ana takkan lupa janji ana pada diri sendiri , kata kata ana pada kalian .

" pegang tarbiyah sampai mati , sampai kita samaa sama melangkah syurga "

Doakan kita semua ya ?  Sebab kita masih ada Allah . Sumber pergantungan teragung . Berdirilah di manapun , insyaAllah kita mampu ! Semoga dikuatkan segala galanya.

letak pergantungan pada ALLAH , yakin dengan ALLAH .

dannn.., pesanan terakhir ?

Terus kuat , kuat sampai kaki kaki kita menapak di lantai  syurga , sambil bibir mengukir senyum kerana pada akhirnya kitalah juara , tangan kita saling berpimpin erat di sana
Kerana kemenangan sebenar itu ada di syurga                                                                                                                 
 20/5/2015 | 12:09 am
   semoga berada di dalam jagaan Tuhan
___________________________________________

1/6/2015 | 12:13pm
(re-updated)
 rindu kak aimi .

Comments

Popular posts from this blog

Update

FEBRUARY24

ImAef ver.