tiga lelaki maha-chenta .

4:50pagi

weyh , nak bagitahu sekarang ke , nak bagitahu bila semua settle nanti ? 

" hmm , yea , ikutlah  , bagitahu jelah sekarang pun takpa, "

but , it still 3 a.m ? hmm , aku takut menyusahkan pulak . oh ya , takpa , aku tahu . 

Kenalan di dalam simpanan phone nokia tiga-tiga-sekupang a.k.a phone asrama aku buka , cari cari cari , yeah , ni dia nombor dia , call lah .

tutt... tut. tutt....tutt.ttt.... pap ! 
Aku matikan , dah dekat lima kali aku call , tak angkat angkat . Tidur mati agaknya .Tak apalah , awal lagi lagipun , subuh nantilah call balik .

" Weh , kau okay ? " unitmate tanya aku .

Alhamdulillah , okey jer kot , weyh , amm... kalau ... abang aku call , tolong jawab eh , nak solat jap . thanks . 

***
Usai solat subuh , mandi , dah siap siap macam selalu, nak pergi maktab lah . macam biasa . miscall tadi pun dia tak perasan , takpalah , try call abah pulak .

Asalamualaikum , abah , ehehe ... err... kena jugak ada "hehe" tuh , nak selindung perasaan . fuh !

" Ya , waalaikummussalam ,"

Abah senyapp , bagi ruang aku untuk bercakap , 
Aku syak abah confirm pelik , mana pernah anak bongsu dia call pepagi buta gini . Kalau call malam malam tu tahan la lagi .

Err, takda apa lah, Fi saja ja call , nak cakap ni .... tapi , aaa, abah jangan terkejut tau ? 

" Yaaa ~ .. haaa ~ " suara abah "macam" tenang .

Ya , tapi takpa , Fi okay jer ni , cuma nak bagitau abah yang tadi fi .. ........   ...... .


Tapi takpa , abah jangan risau , fi okay .. Semuanya okay ..

Dengan telekung masih tersarung , tak berbuka , aku pasti abah dapat tangkap suara bajet tough aku , suara budak kecik tahan hingus , eleh selsemaa konon , padahal nangis  ~ 

Ya . memang nangis pun  masa tu , cuma masih dalam keadaan terkawal . 

Err .. tapi abah , jangan bagitau mak lagi laa , takut mak risau pulak sebab everything is okay here , Fi okay , kawan kawan okay , semuanya okay , cuma .... tu lah . 

" Yerlah , takpalah , Fi siap siap dulu, nanti kalau ada apa apa , call abah , take care tau ?"


* panjang lagi conversation , cuma disingkatkan *

***

Dalam dua minit lepas abah call , ada incoming call , abang call . cehh , baru cek phone la tu .

" Helo , kenapa call ? "

Ouh , takdalah , saja ja call , nak bagitau yang tadi , .. aku ...  ... .....


" Hah ?! , weyh , tunggu aku , nanti aku sampai sana . tunggu ! "

Ehh ehhehh , takpa , takpa , takyah mai sini  pun takpa , aku okay jer ni ,
aku diam kejap. tahan sedu. Then aku sambung cakap

saja jaa nak inform , takut kalau apa apa jadi dekat aku nanti , senang . at least ada orang tahu .

" Takda takda , nanti aku sampai dalam pukul 8pagi , tunggu aku ! " masih berkeras dengan keputusan dia .

Ehh , takpalah , aku okay jaa , serius  takda apa apa jadi pun

" Takda apa apa , nya 'apa' ?  Tunggu  jelah .., satgi aku sampai , dengan mak , okaylah , nak mandi nanti aku call balik "

Hmm , ikut suka la , okay . byebye , kalau nak call , call phone kawan aku , phone aku low battery dah ni .


***

Dah la tu , kalau nak cerita semua , tak boleh jugak , hahaha , 

Family ties .

rasa macam sangat tak layak nak cakap pasal ni . sigh . tapinakcakapjugak .

lama mana pun kita tak bersua ,
jarang mana pun kita contact each other 
i'm sure and really sure that those feeling do exist and still exist . 

***




Abah , ehe :D

Abah , dari dulu sampai sekarang , kita sentiasa geng , abah tahu apa Fi suka , kalau perlu buat pilihan maka pilihan abah lah selalu tepat , tapi tak lupa juga mak . ehe .
Abah , dari dulu sampai sekarang memang savior 'Afi . Sentiasa . Terima kasih .
Abah , taste kita selalu sama tau , 
so if one day you have to let me go for someone and I have to start a new a life with him , I hope that "someone" will be choosen by you and them .


Abah , I know .. my journey is still long , and if someday I have to go and start my new life with someone else , bear in mind , that you will always be my first love , abah lah raja . Takda orang yang mampu rampas takhta abah , hatta ada putera dari alam lain sekalipun . Takkan mampu . 
Abah , Fi loves you . Eventhough I didn't say it in words , but still . I love you .


Weyh , abang

( walaupun secara realife-nya , aku nak pernah nak guna perkataan "abang" untuk panggil lu orang , walaupun dah beberapa kali mak larang . Tapi both of you are still my abang . yey !)


Urm , nak cakap , terima kasih untuk semuanya .

Aaaa .. terima kasih sebab walau di benua mana pun lu orang berada , lu orang tetap ingat dekat guwa . Belikan itu ini untuk guwa . Wakafkan phone lu orang u ntuk guwa , Hatta , tshirt - tshirt stylo lu orang pun , guwa ada tibai jugak bila dekat rumah. Ehe . Peace ^^

Tapi taklah , bukan sayang ini atas dasar meterialistik . Tidak sama sekali . Guwa memang sayang lu orang . Rindu jugak nak gaduh sama sama . Dan kita tiga orang memang ada nama ejekan tersendiri  . haha . 


Takpalah , tak payah la cerita pasal semua sweet moment tu . Kita simpan dalam dalam jelah .Tak rasa nak kongsi dengan orang lain pun sweet moment tu . Hee ~

Terima kasih , sebab jadi abang abang yang sangat protective dari dulu sampai sekarang . Walaupun pernah terfikir nak belasah lu orang sampai lumat , tapi deep inside, ada rasa sayang yang sangat gila gila .


abang ,

your princess feels so jealous .

Bila dapat tahu yang lu orang dah ada kecintaan hati . Hmm . Hmm . Tapi takpa , adik is always adik kan?

Terima kasih untuk semua benda , mintak maaf untuk semua ke-kasaran bahasa perlakuan dan sebagainya . Halalkan semua  makan minum , jajan , keychain cecomel , luka luka yang asalnya akulah penyebabnya . 

Halalkan dan maafkan ? ya .

i'm happy . i'm proud . i'm yey !

Untuk ketiga tiga lelaki yang direzekikan untuk masuk dalam hidup , dan tak pernah pernah keluar tinggalkan aku sendirian , terima kasih . Tiada lelaki lain yang sehebat kalian ! 

Hatta , kalianlah tiga lelaki yang akan jadi cubaan untuk orang lain dapatkan Fi . 

 I mean ,

" kalau hang suka aku , come and meet my 3 avengers ! i'm really serious now ."

Mak , abah , abang and abang ,
I'm promise that I won't easily trust people especially ajnabi (opposite gender's) . I'll try to be the special one for my special Kazoku (family). 


Abah mak abang and abang , thank you for everything , May ALLAH loves us .



Till we reunite in Jannah . Ameen .









Comments

Popular posts from this blog

Update

FEBRUARY24

ImAef ver.