CURRENTLY

Rindu akhawat , rasa perlukan akhawat , akhawat tu dah macam addiction , halaqah pula macam escapism .

Lama sangat tak jumpa . Ralat . Kalaulah kalau .

if i could i would , come and visit us

MasyaALLAH , kadang kadang rasa sangat lemah bila tak dikelilingi akhawat , tarbiyah , halaqah . lemah sangat .

Andai ada hospital iman . maka halaqah lah tempatnya . Iman ana makin kronik .

 entahlah . entahlah . entahlah .
 lompong gila hati ni .





Jujurnya ana tak mahu tinggalkan akhwat . Jujur . Ana sayang kalian . Dalam masa yang sama kadangkala ana lah yang ter-paling lemah . Ter-paling rapuh , tak berusaha nak kekalkan diri dalam tarbiyah . hmph . memalukan .

Kalian , murrobbiyah , adik adik , sahabat sahabat , ana rindu kalian . SANGAT SANGAT . Rindu kalian . Rindu kita .
Kalau boleh ana ungkap , ya ,

HALAQAH IS A BIG ADDICTION .

ralat sangat tak dapat pergi . rasa macam diri tak ada inisiatif langsung .

suatu hari , murobbiyah tanya
"apa yang menyebabkan kamu untuk terus kekal dalam bulatan ni ? "

jawapan aku .

untuk cari kekuatan . bila ada di dalam halaqah , rasa macam ada semangat baru , rasa macam dapat hati baru , segar dengan iman , kental dengan misi .

makin lama , misi memudar , ana pun , makin lemah ,
andai lah kalian murrobiyah ana lihat keadaan ana sekarang , mungkin kalian sebak ,
jujur , ana tak tahu nak luahkan macam mana , haih .

tapi yang sebenar benarnya

yang memberi kekuatan itu bukan sesiapa , tetapi Allah
yang menghidupkan semangat bukanlah sesiapa, tetapi Allah
yang membahagiakan juga bukan sesiapa , tetapi Allah.

kalau bukan ana yang gerakkan diri , maka siapa lagi ?

semoga tarbiyah menjadi milik kita , menyatukan kita semula .


ana rindu . ana rindu " kita " .


Comments

Popular posts from this blog

Lyubov.

peluang

8June