Budak baru


its just myself that gone wrong.


" Weh, andai kata aku mati , doakan semoga tulisan aku terus hidup dan kekal hidup , malah terus kekal menghidupkan jiwa jiwa ummah .Weh , doakan semua yg kita buat walaupun sedikit sejengkal , semuanya Allah Redha "
---- thef0d2b

***
Tahu  ?
The saddest part of ourself is knowing that ramadhan is over . Dan kita masih tetap kita . Segala amal rancak kencang waktu ramadhan terhenti .Titik . Noktah . Dan yang paling pathetic, kita langsung tak beramal waktu ramadhaan .Kita tak lalui fasa graduasi di 'universiti' ramadhan . Kita masih tetap kita yang lama . Dengan perangai yang lama . Dengan diri yang lama. Iman yang lama bahkan makin merudum.

" Weh , sumpah aku cakap , syawal aku kalini tak rasa nikmat " .

Sebab definisi syawal bagi setiap orang lain lain , jadi bagi aku , syawal ni 'hadiah' untuk orang yang dah 'bersakit-sakit' waktu ramadhan . hadiah untuk brader sister pakcik makcik yang struggles hard . nak syurga. Nak redha tuhan . Tapi aku ? Haha. Mampu gelak je.

sembangkencangnaksyurgatapiusahatakatgitujer.

.______.

Expecting to be " budak baru" after ramadhan but the expectation were just an expectation, dream and just a dream . Wahai diri sendiri , seriuslah , kata nak berubah ? kata nak jadi budak baik , budak baru , baru tanpa sifat lama , baru tanpa tabiat lama , baru sokmo , tapi mananya ? Kata nak syurga . Kata nak tarik orang lain masuk syurga sama . Kata nak nak jadi bunga agama . Mana usaha ?




29/7/2015 | 9:11am
..........

Comments

Popular posts from this blog

Update

FEBRUARY24

ImAef ver.