LessOne.


satu dedikasi rasa . untuk semua yang pernah ada.

 Alhamdulillah dah menginjak tua . Angka dua puluh kurang satu . Alhamdulillah . Masih bernafas dengan nafas islam . Masih berdiri disekeliling orang yang aku sayang . Walaupun ada setengah yang datang lalu pergi , tetapi masih ada yang dari dulu bertandang dan tak pernah pernah lari . Gais , thank you for staying . for always be there whenever i need you .Thank you for the smile . Kalian kanak kanak kesayangan aku . speechless  sebenarnya . Tak tahu nak cakap . Tapi sumpah aku sayang semuanya .

Selamat hari lahir diri buat sendiri , terima kasih abah mak . Harini sebenarnya hari selayaknya mak abah disambut , bukan aku . Sama sekali tidak . Terima kasih ayie an . Sembilan belas tahun hidup , Sembilan belas tahun besarkan afina, jadikan fina seperti seorang nisa afina yang sekarang . Terima kasih sebab jaga fina sebaik baiknya . Being a great protector , a great lover , a great family for a lil girl like me. Nikmat terindah ialah nikmat bila dapat hidup dalam keluarga sendiri , yng tahu kekurangan dan kelompongan kita , tetapi tetap sentiasa setia mengisi . tetap sentiasa disisi . Allahu , rindu rumah laa , dan bila aku cakap aku rindu rumah , maksudnya aku rindu rumah dan seisinya , mak , abah , ayie an . semuanya . Semoga berada dalam jagaan Allah ya ? 

Sembilan tahun aku hidup , terima kasih untuk semua yang ada , semua yang diberi , semua yang datang dan semua yang pergi . Terima kasih sebab selalu ada . Bukan nak buat post feeling sedih ke apa , tak terniat pun . Cuma harini aku sedar sesuatu .
Aku sedar jarak dan waktu yang jauh tak mampu pudarkan relationship yang dah sememangnya ada . I’m focussing about a long lost friend and a friendship.

Kadang kadang kita selalu rasa kita hidup di dunia ni sendirian , hadap semuanya seorang diri . Kira rasa kita ditinggalkan . Kita rasa kita dilupakan . Sedangkan yang meninggalkan semuanya adalah kita , yang buat diri rasa dijauhi juga adalah kita.

Sayang tak semestinya kena contact , whatssap , on the phone 24 hours per day , no . Cukuplah faham masing masing ada komitmen masing masing , salurkan sayang melalui doa , ingat dalam doa . Bila ada masa contact la . Simple. 

Hah melalut .

Tak pasti nak sampaikan apa , tapi . Harini aku sedar walaupun baru Sembilan belas tahun hidup , dah ramai kawan aku jumpa , some of them are just passed by too soon and some of them remain stay until now . 

Buat yang pernah ada dan terus ada sampai sekarang , maafkan aku .

Jujurnya ada banyak benda pasal kita yang aku lupa .  Storage otak tak mampu nak tanggung semua moment moment tu tapi  terima kasih sebab ingatkan aku dengan memori dulu , tak kira apa cara sekalipun . Terima kasih sebab dah ingatkan aku yang tak semua yang aku lalui waktu dulu pathetic sampai aku pernah rasa nak lupakan semua pasal zaman sekolah . Nak move on dan takmau kenang dah . Weh , terima kasih sebab ada dengan aku waktu dulu , creating the memories tho i’m trying so hard not to remember about it anymore . Dulu aku rasa zaman sekolah tu banyak sakitnya daripada suka . haha tahla , rasa tak best. Tak perlu tanya kenapa .
  
Sebab dua tiga perkara kecik , aku jadi lupa empat lima enam perkara best best pasal kita. Gais , sorry for leaving the memories slowly . Sorry for not being there when you need me the most . Sorry for creating such a painful feeling when you miss me . HAHAHAHAHAAHAHA  , START DAH PERASAN AKU. OKAY THIS PART WOULD BE ANNOYING, KALAU RASA TAK TAHAN NAK BACA BAIK TAK PAYAH TERUSKAN.

Anggap je post ni tamat setakat ni saja. Eheh.


***

quote, japanese, and text image


To my only one , qiden versi perempuan .

Weh , sorry for being too good for you , i mean sorrylah sebab selalu ada  bersama waktu dulu , selalu ambik kesah , selalu buat itu ini sama sama , selalu dengar cerita masalah , selalu share everything together , including tilam dan bedak .lol . Sorry for all those thing that i did to you .
 Maaflah kalau apa yang aku buat dengan hang sama sama dulu  , aku dah tak dapat buat lagi sekarang .
Maaflah kalau apa yang aku buat , apa kita sama sama buat dulu ,buat hang sedih bila teringat balik . Maaf sebab dah create irreversible memories  yang aku tahu sumpah sakit bila teringat balik .
Maaf jugak kalau sampai sekarang hang masih tak jumpa pengganti macam aku cuz i’m the only one and irreplaceable to you kan , hahahahaa okay ini sumpah poyo tapi janganla muntah .

But then , we have to learn to live a life without each other . I know you are stronger than before , you can do better without me , thats my budak kan ?
I know you can do everything without me . Just without me . Its okay . baby it’s okay , people will be harsh to us sometime , but it’s okay . Even a shining diamond is produced after the high pressure is applied on it kan. Fuh  English kelaut .
Awak , dunia ni diciptakan bersama orang orang pelik dan berbeza setiap seorangnya . It’s okay kalau takda pengganti aku pun , if they can’t be like me , so you must ask them to . Hahahhhaa eh taklah , aku saja gurau .Tak semua orang mampu jadi macam apa yang kita nak .Tak semua . Tapi tak apa , kita jadi yang terbaik untuk orang lain , insyaALLAH Allah akan bagi yang terbaik juga untuk kita.

Satu je , pegang kata kata ni .
 Do good to them , be strong . Setiap  yang hilang tak kisahlah temporary or forever  memang takkan pengganti dan memang takkan sama .Hatta , sepuluh orang budak tadika pun belum tentu dapat tandingi keriang-ria di hari raya hang especially bila kita sama sama dulu . aAku rindu tu . cuz till now , no one can replace you . 
Bila kita  hidup jauh dari orang yang kita sayang , sahabat atau family atau secara tepatnya  orang yang beri kita kekuatan , pada masa itu , kita akan belajar untuk jadi kuat , letak pergantungan dan kekuatan sepenuhnya dekat tuhan sebab sumber kekuatan sebenar benarnya adalah Allah . Allah nak ajar kita yang sebenarnya kita perlukan ialah Dia lebih dari kita perlukan manusia .
Sebab manusia takkan kekal . setiap yang bermula mesti ada khatimahnya . Macam tu juga aku , atau sesiapa . bakal hilang , terpisah atau ... mati . Thats why  aku dah tak berani nak janji untuk selalu ada setiap kali kau perlukan aku . 
Weh , aku ada . tapi  aku tak janji untuk selamanya ada . weh, maafkan aku ?

maafkan aku sebab tak pernah ada waktu kalian perlukan aku .




February2016
i miss you and your smile lately .


Comments

Popular posts from this blog

Update

FEBRUARY24

ImAef ver.