WRITTEN.


sem 1 done. alhamdulillah.

enam bulan yang . ermm . erm.. tough . enam bulan yang macam macam . enam bulan yang itu ini semuanya mahu berlaku lagi dan lagi .

wehh , aku nak balik .... wehh ..

suara perlahan , lepas menangis , cakap pun meleret .

aku nak balik , jumpa family , aku nak balik , duduk sama dengan deme..nak balik, tapi ...tak boleh ...
sambil muka dibenamkan ke perut bantal .

why ? "
she asked .

aku tunjuk mesej di whatssap ..

" innalillah ... "

nanges . 
mungkin untuk kali kedua . ego termusnah . aku termenangis .. lagi .



***

kenapa menangis dengan satu kehilangan ? atau tepatnya kematian ? 
sebab sedih , sedih , sebab ?
entah . aku pun sedih . literally.
kita sangka semua orang yang kita sayang , milik kita , takkan hilang ataupun kita tahu mereka akan hilang tapi kita tak bersedia.tak pernah bersedia untuk itu.

weh..
hatta , suatu hari nanti pun , kita akan hilang , pergi, erti kata lain . mati.

kita sangka semuanya milik kita , kita lupa segala yang ada di langit dan di bumi Allah punya .
kau , aku, dia , mereka , semua milik Allah.

IF and only one day , one of us will 'dissappear' , bear in mind .
yang terpisah cuma jasad , kita masih punya doa . salurkan doa supaya dapat berjumpa kelak , supaya mereka bahagia di sana .

andai satu hari , salah seorang dari sesiapa Allah tarik pinjamannya . kena redha.

setiap permulaan ada khatimahnya
bertemu untuk berpisah .
sebelum berlaku perpisahan? 

yeah , please do something . create memory with them . love and never hate dann....

 Hargai sebelum tiada .  Assalamualaikum. mohon maaf salah silap.

4/12/15
9:55pm- library college

Comments

Popular posts from this blog

Update

FEBRUARY24

ImAef ver.