say it .


weh nak cakap nih ,

apa ?

dah dah lah tu ....

apa yang dah dah la tu ?

dahlahh . dah . sudah . fullstop . cukup . sudah .

weh , apa yang sudah duhh ???



sudah sudahlah kau rasa diri kau dilukai , kau kena move on .


fiu .. dahlah weyh , lama mana sangat kau nak sedih ? lama mana sangat kau nak simpan perasaan , lama mana sangat kau nak berdendam .


lama mana sangat kau nak rasa tak dihargai . duhh . dahlah , kau ikhwah ( lelaki yg ikut usrah) , kau akhwat (perempuan yg ikut halaqah) . kau kena kuat .

sampai bila ja duh , nak rasa sedih ?

sampai bila kau nak pause diri kau daripada fikir masalah ummah dan dakwah ?

sampai bila nak biar semuanya tergendala

come on .

kau ikhwah

kau akwat.

kau lelaki

kau perempuan


tak kira kau siapa , latar belakang agama kau apa , tak kira.kau kena bangkit lepas jatuh .


kita semua pernah jatuh . tapi kau jangan nak biar diri kau jatuh sampai bila bila . come on , aku taknak kau sedih , aku taknak kau leka dengan perkara dusta . come on .

iman dah panggil tu..

kalau kau rasa kau sakit hati , pergilah rawat hati tu , al quran ada , Allah ada, murrobbi murrobbiyah ada, mak ayah ada , kawan kawaan ada ,
itu semua pengubat kau ..

dah la.


kita semua kena move on .

takkan masih mahu berdiri di takat yang lama . come on again .  haha


weyh , aku tulisni , bukan sebab aku nak bash sesiapa , aku tulis ni , khas untuk diri sendiri yang terutamanya selalu terlupa ,
aku tulis ni jugak untuk kau .

weh , kita kawan kan ? kau kena kuat . aku pun kena kuat . i feel you . we're in the same shoes right now . yes .

jangan overthink benda yang tak penting sangat . sebab , semua yg kita but di dunia ni, hatta sebesar zarah sekaalipun , bakal dihisab tuhan



jika kelak tuhan tanya ,

" apa yang kau fikirkan untuk membantu ummah ? "

takkanlah kau nak jawab :

"ampuni aku tuhan , kerana masa mudaku , aku terlalu sibuk memikirkan masalah nafsu cinta aku "

takmau . weh . takmau :(



fikir fikir sendiri lah , kita semua dah dewasa untuk bezakan mana baik mana buruk .




asalamualaikum.maaf salah silap .

Comments

Popular posts from this blog

Lyubov.

peluang

8June